İleri Düzey Taktikler makalesine hoş geldin. Bu makalede, League of Legends'daki daha ileri düzey bazı manevralar açıklanacak.
Kaçış
Çalı Kullanma – Bir çalılığa girdikten sonra rakiplerinin hangi yöne gittiğinden haberleri olmayacağından, değişik şekillerde kaçabilirsin. Çoğunlukla çalılık boyunca koşmanı bekleyeceklerinden onlar seni geçene kadar sabit durabilirsin. Çalılık sana, Twitch'in Pusu'su veya Akali'nin Duman Bombası gibi bazı görünmezlik yeteneklerini kullanırken çalılıklar arasında geçiş yapma; veya gizlenme yeteneğin etkinleşirken hasar almama imkânı verebilir.
Kaçış Büyüleri - Sivir'in Büyü Kalkanı gibi bazı yetenekler, etkisiz kılma yeteneklerine sahip rakiplerden kaçmak için kullanılabilir. Gafil avlanmışken Annie gibi bir şampiyona karşı Enerjilendir yeteneğinin hazır olması için beklemelisin. Böylece sersemletmeyi rastgele bir saldırı yerine Büyü Kalkanı ile bloklayabilirsin. Büyüleri, sihirdar büyüsü Sıçra'yı savuşturduğun gibi savuşturabilirsin: Etkisiz kılma saldırısının başlamasını bekle ve savuştur.
Dönüş Zamanı - Rakiplerinin yerlerine bağlı olarak, Dönüş yapmanın güvenli bir yere koşmaktan daha güvenli bir seçenek olduğuna karar verebilirsin. Genellikle en iyisi, bir çalılıktayken Dönüş büyüsünü yapmaktır. Çünkü bozmak için, önce sana yaklaşmaları gerekir.
Koridorda İlerleme Safhası: İleri Düzey
Taciz - Minyonlara son vuran olma ve düşman şampiyonları taciz etme arasında seçim yapmak zor olabilir. Hesaba katılması gereken bazı önemli şeyler: Rakiplerin can yenilenmesi, mana verimliliği ve menzili. Örneğin Annie, 6. seviyede çok yüksek hasar seviyesine ulaşır. Ancak, öldürebilmesi için hedefinin sağlığını yaklaşık 1/2 veya 3/4 civarına indirmesi gereklidir. Tacize 4. seviye civarında başlamak, o seviye atlarken erkenden öldürmenin yolunu açacaktır.
Bölgeleme nedir- Bölgeleme, rakibini minyonlardan uzaklaşmaya zorlayarak altın ve/veya tecrübe kazanmasını engellemektir.
Nasıl Bölgeleme Yaparım- Belli şampiyonların, özellikle Nidalee veya Soraka gibi kendilerini iyileştirebilenlerin, rakip minyonlardan hasar almadan rakibe hasar verebilecekleri bir yere çıkmaları yeterli. Alınan her türlü hasar kolayca iyileştirilebilir ve işlem tekrarlanabilir. Çalılık kullanımının üstünde özellikle durulmalı. Örneğin, eğer Nidalee Sihirdar Vadisi'nin üst koridorunda Ashe'in karşısındaysa, Nidalee'nin sadece çalılığın ucunda durması ve yaklaştığında Ashe'e saldırması yeterlidir. Nidalee konum ve dayanıklılık avantajı bulunan o yerde durduğu sürece, Ashe'in sürekli olarak saldırabileceği veya saldırı başlatabileceği bir yol yoktur. Böylece Nidalee Ashe'i bölgelemiş olur.
Yemleme
Dönüşle Yemleme- Koridordayken, olmadık zamanlarda Dönüş büyüsünü kullanmak rakiplerini sana gereksiz yere büyü fırlatmaya mecbur bırakabilir. Dönüş büyüsü 8 saniye sürdüğünden ve hasar alınca iptal olduğundan, rakipler için bu büyüyü iptal etmek çoğu zaman kolaydır ve bunu memnuniyetle yapacaklardır. İhtiyacın olmadığında Dönüş yaparak rakiplerinin boşa mana ve bekleme süresi kullanmasını sağlayabilirsin.
Destansı Canavar Yemleme- Eğer rakiplerinin yakında totemi yoksa, takımının Sihirdar Vadisi'ndeki Baron Nashor gibi değeri yüksek bir destansı canavarı öldürmeyi deneyeceğini “ilan edebilirsin”. Ama aslında, Baron'a giden yolda bir çalılıkta beklemek sana savaşma konumunda olmayan rakiplere sataşıp, akılları başlarına gelene kadar bir kaçını kolayca katletmeni sağlar.
Yetenek Atışlarıyla Yapılabilecek Eğlenceli Şeyler
Çalı GözcülüğüKeşfedilmemiş çalıları kafanı sokarak kontrol etmek hiç iyi bir fikir değil ama, pek çok yetenek atışı, gizlenmiş rakipleri ortaya çıkartmak için kullanılabilir. Örneğin Ezreal'in Gizemli Atış'ı bir düşmanı vurduğunda tüm bekleme sürelerini 1 sn. artırır. Bir çalıya Gizemli Atış yollamak ve göstergeleri takip etmek bir düşmana vurup vurmadığını gösterecektir. Dr. Mundo'nun Mikroplu Neşter'i bir düşmana vurduğunda, su sıçraması sesi çıkartır. Morgana'nın Karanlık Esaret'inin menzili gerçekten çok uzundur. Merminin savaş sisinde ilerlemesini takip edersen, aniden durduğunu görünce bir düşmanı vurduğunu anlayabilirsin.
Tahminler– Yetenek atışları düşmanlar yerine zemini hedeflediğinden, atışı yapmadan önce düşmanın nereye gittiğini tahmin etmelisin. Vurmak istediğin düşman minyonların arkasına saklandıysa bu bir engel olabilir fakat belli durumlarda düşmana engel ardından körlemesine atış yaparak vurmana izin verir.
Atış bekletme- Tecrübeli düşmanlar yetenek atışlarının bekleme süresi ve menzilini bilecektir. Büyülerini birkaç saniye fazladan bekleterek, aslında atmayacağın halde düşmanlarının büyüye “şaşırtma vermesini” sağlayabilirsin. Bu aldatmaca sayesinde onlar ileri geri dansederken sana yaklaşmış olurlar. Yetenek atışını bekletme ihtiyacı, yine yetenek atışı kullanan bir takım arkadaşı ile aynı koridordayken artar. Örneğin Blitzkrank ile her zaman önce kendi takımındaki Morgana'nın atış yapmasına izin vermelisin. Karanlık Esaret'in yapılma süresi kısadır ve gidişi hızlıdır. Rakip büyü ile durdurulduğunda, Roket El ile vurmak kolay olacaktır..
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder